۱۳۹۰ دی ۲۳, جمعه

پوتین هم بی‌بصیرت بود٬ اما بعد بصیرت پیدا کرد

مهدی طائب٬ فرمانده قرارگاه «عمار» می‌گوید ولادیمیر پوتین٬ رئیس جمهوری سابق روسیه زمانی که به ایران سفر کرد٬ فردی «بی‌بصیرت» به مسائل جهانی بود که پس از دیدار با علی خامنه‌ای «بصیرت» پیدا کرد.

به گزارش روز پنجشنبه (۲۲ دی) خبرگزاری فارس٬ آقای طائب در جمع گروهی از مردم قائن گفته که پوتین بعد از دیدار با رهبر جمهوری اسلامی و بازگشت به روسیه٬ دستور انتقال سوخت هسته‌ای به ایران را صادر کرد.
به گفته این روحانی محافظه‌کار٬ پوتین در دیداری که با رهبر جمهوری اسلامی داشته اطمینان یافته آمریکا «توانایی» حمله به ایران را ندارد و به همین خاطر هم سوخت هسته‌ای نیروگاه بوشهر را تامین کرده است.

طائب همچنین مدعی شده که رئیس جمهوری سابق روسیه پس از دیدار با خامنه‌ای خطاب به برخی مقام‌های جمهوری اسلامی گفته است: «رهبر شما اطلاعاتی به من دادند که روسیه را از ایران بیشتر می‌شناختند.»
چهره خامنه‌ای پس از تائید نتیجه انتخابات سال ۸۸، حمایت از دولت نامشروع احمدی‌نژاد و دستور سرکوب اعتراض‌ها در میان مردم به شدت مخدوش شده است.
محافظه‌کاران تلاش می‌کنند با تعاریف اغراق‌آمیز، چهره مخدوش شده و جایگاه از دست رفته وی در میان مردم را بازیابند، به طوری که در این مدت روایت‌های نامعقولی از زندگی شخصی‌ او جعل و منتشر کرده‌اند.
مرداد ماه امسال نیز «خبرگزاری دانشجو» وابسته به سازمان بسیج دانشجویی به نقل از یک کار‌شناس روابط بین‌الملل نوشته بود میشل فوکو٬ متفکر فرانسوی گفته است: «محبوبیت آیت‌الله خامنه‌ای پهلو به افسانه می‌زند.»
منصور حاتمی که «خبرگزاری دانشجو» وی را کار‌شناس روابط بین‌الملل معرفی کرده٬ گفته بود ولادیمیر پوتین نخست وزیر کنونی روسیه علی خامنه‌ای را «مسیح معاصر» می‌داند.

هیچ نظری موجود نیست: