۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

خامنه ای تحریم کنندگان انتخابات را " پادوهای قرارگاه فرماندهی کفر " توصیف کرد


آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره تلویحی به تحریم انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی توسط گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب گفت که " از مدتها قبل از مرکز و قرارگاه فرماندهی جبهه کفر و استکبار گرفته تا پادوها و پیاده نظام این جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده ای بکار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس کمرنگ باشد اما به لطف و فضل الهی ، حضور مردم در این انتخابات دشمن شکن خواهد بود."


به گزارش منابع خبری ایران ، آیت الله خامنه ای دوشنبه 9-1-2011 در دیدار با قشرهایی از مردم شهر مذهبی قم با تاکید بر اینکه انتخابات موجب نشاط جدید و دمیده شدن خون تازه در پیکره نظام جمهوری اسلامی خواهد شد ، افزودد: " عرصه انتخابات در کنار این ویژگی های برجسته و مهم، آفت هایی هم دارد که باید مراقب بود این آفت ها پیش نیایند."

این سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران در حالی مطرح می شود که گروه های عمده اصلاح طلب و شمار زیادی از شخصیت های این جناح، با صدور بیانیه های جداگانه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی این کشور را تحریم کردند. این انتخابات حدود دو ماه آیند برگزار خواهد شد.

رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش ایران ، آن را یادآور بهترین و بدترین خاطره ها دانست و گفت : " بهترین خاطره ها ، حضور عظیم و خیره کننده چهل میلیونی مردم در پای صندوق های رأی بود و بدترین خاطره ها مربوط به جرزنی های سیاسی برخی افراد ناباب، نادان و بعضاً معاند، در انتخابات بود."

اشاره آیت الله خامنه ای به اعتراض های اصلاح طلبان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری است که می گویند در آن تقلب گسترده و سازماندهی شده روی داده است. در جریان سرکوب اعتراض ها، ده ها نفر در خیابان ها و بازداشتگاه ها کشته شدند و صدها نفر دیگر دستگیر شدند. بسیاری از اعضای ارشد احزاب و گروه های اصلاح طلب در میان بازداشت شدگان هستند.


آیت الله خامنه ای، انتخابات مجلس را برای ملت های اسلامی نیز مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: "به همین دلیل است که دستگاه های خبیث استکبار اعم از آمریکا، انگلیس، صهیونیست ها و دیگران تلاش دارند تا این انتخابات را مخدوش و برای ملت های دیگر مأیوس کننده جلوه دهند."

اصلاح طلبان از زبان محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران، شرایطی برای شرکت در انتخابات مطرح کردند. آزادی تمام زندانیان سیاسی، آزادی فعالیت احزاب و رسانه ها و برگزاری انتخابات آزاد و سالم، از جمله این شرایط است. آن ها می گویند به دلیل محقق نشدن این شرایط، در انتخابات شرکت نخواهند کرد. 

رهبر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تحریم های بین المللی اعمال شده علیه این کشور گفت: "جبهه استکبار تلاش دارد با ترساندن مردم و مسئولان از تحریم ها، در اراده آنان اختلال ایجاد و مردم را از صحنه خارج کند، در حالیکه ملت ایران این راه پرافتخار را با بصیرت انتخاب کرده است و برای پیمودن آن مجاهدت فراوان کرده و خون عزیزترین های خود را نثار کرده است."

تحریم ها برای متوقف کردن فعالیت های اتمی ایران اعمال می شود. غرب می گوید که برنامه اتمی ایران شفاف نیست و این کشور در پی دستیابی به سلاح اتمی است. این ادعا را آژانس بین المللی انرژی اتمی هم در آخرین گزارش خود تایید کرده است. ایران اما بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود اصرار دارد. 

آیت الله خامنه ای در این باره گفت: "نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد." که اشاره ای به موضع هجومی نظام حاکم در ایران است .

دبی-العربیه.نت

هیچ نظری موجود نیست: