۱۳۹۰ دی ۲۶, دوشنبه

برای " رسوایی انتخابات فرمایشی " فراخوان جنبش سبز برای ازسرگیری اعتراضات همزمان با انتخابات

اعتراضات خیابانی مخالفان توسط نیروهای امنیتی سرکوب شده بود
جنبش سبز: همزمان با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران از هواداران خود خواسته است صحنه انتخابات را به مجالی برای تبلور اعتراض و رسوایی " انتخابات فرمایشی " تبدیل کنند.
این جنبش در بیانیه ای که روز دوشنبه 16 – 1 – 2012 منتشر شده از مخالفان خواسته است از اولین سالگرد " 25 بهمن " تا روز رای گیری اعتراضات خود را نشان دهند و برای تبلور و ابراز مجدد جنبش تلاش کنند.
تاریخی که مخالفان برای آغاز اعتراض ها اعلام کرده اند مصادف است با پاسخ معترضان به فراخوان مهدی کروبی و میرحسین موسوی برای تظاهرات خیابانی در 25 بهمن ماه است.



انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است در اسفندماه آینده برگزار شود و اصلاح طلبان این انتخابات را تحریم کرده اند.

بیانیه ، انتخابات آینده را به ‌مثابه سرآغاز مرحله‌ ای نوین از حیات جنبش سبز ارزیابی کرده و تاکید کرده است " در صورت کنش آگاهانه و سازمان‌یافته فعالان سبز می‌ تواند در مسیر مبارزه مدنی ملت ایران برای استیفای حقوق از دست رفته‌ خویش تجربه‌ ای‌‌ غنی و پربار به ارمغان آورد و چشم انداز امید بخشی را برای آینده جنبش رقم بزند."

جنبش راه سبز امید تاکید کرده است " حاکمیت امیدوار است بتواند رقابت باندهای درون خود را به عنوان رقابت انتخاباتی واقعی میان جریان‌ها و گرایش‌های مختلف اجتماعی تبلیغ کند و به این ترتیب نمایشی از انتخابات به ظاهر رقابتی را به اجرا در آورد."

مخالفان تاکید کرده اند حاکمیت همزمان با نزدیک شدن به انتخابات به سناریوهایی همچون تشدید بحران و تهدیدهای خارجی و استفاده تبلیغاتی از آن به منظور تحریک احساسات مردم روی آورده و از عواقب زیان بار آن هشدار داده است.


بر اساس این بیاینه " شواهد و قراین این سناریوهای نابخردانه که آثار زیانبار آن بر منافع و مصالح کشور قابل انکار نیست، از هم اکنون قابل مشاهده است. در همین حال و با وجود تبلیغات جاری که عمدتاً مصرف داخلی دارد، تلاش برای رسیدن به توافق و تفاهم با طرف‌های آمریکایی و اروپایی، با اعطای امتیازات چشمگیر در ازای کاهش فشارها و تحریم‌ها، در جریان است."

بیانیه تاکید کرد" همگامان جنبش سبز می‌ توانند نقش مهمی در رسواسازی انتخابات نمایشی و فرمایشی اسفندماه و سناریوهای عوام‌فریبانه‌ی حاکمیت، و نیز تبیین ویژگی‌ها و لوازم و استانداردهای انتخابات آزاد، سالم و عادلانه به عهده گیرند."

جنبش راه سبز امید پیش از حبس خانگی میرحسین موسوی به هدف سازماندهی اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری گذشته و برقراری دموکراسی تشکیل شد.

پس از حبس خانگی موسوی ، مشاوران وی سازماندهی این جنبش را برعهده گرفتند و به مناسبت های مختلف بیانیه هایی صادر کرده اند.

اعتراض هایی که طی سال های گذشته توسط این جنبش سازماندهی شده بود با سرکوب گسترده توسط نیروهای دولتی مواجه شده بود.

در اعتراضات گذشته در ایران دهها تن کشته شدند و تعداد زیادی از فعالان سیاسی ، دانشجویی و روزنامه نگاران و شرکت کنندگان در اعتراضات خیابانی بازداشت شدند.


هیچ نظری موجود نیست: